.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از شنبه تمام سرنشینان جلو کمربند ببندند

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اجراي طرح تشديد برخورد با نبستن كمربند ايمني سرنشينان رديف جلو از روز شنبه خبر داد.

سردار حسين رحيمي روز جمعه در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه از روز جمعه بستن كمربند ايمني براي تمامي سرنشينان خودروها در جاده‌هاي كشور بر اساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي اجباري است، گفت: بر اين اساس و در راستاي ماده ۱۹ اين قانون كه بستن كمربند ايمني را در كليه راهها اجباري كرده است، پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در فاز اول از روز شنبه ۲۱ آبان ماه سال جاري به طور جدي با نبستن كمربند ايمني سرنشينان رديف جلو برخورد مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه روزانه حدود سه هزار مورد برخورد و اعمال قانون در خصوص عدم استفاده از كمربند ايمني راننده و سرنشينان رديف جلو در پايتخت صورت مي‌گيرد، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده از حدود ۳۰ سال پيش در كشورهاي اروپايي و صنعتي جهان، حدود ۶۵ درصد از مرگ و ميرها و صدمات جدي ناشي از تصادفات مربوط به سرنشينان جلو خودروهاست لذا بستن كمربند ايمني براي سرنشينان رديف جلو مي‌تواند به ميزان قابل توجهي از صدمات تصادفات رانندگي بكاهد.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با تاكيد بر اين كه بر اساس آمارهاي يونيسف بستن كمربند ايمني خطر مصدوميت را ۴۰ تا ۵۰ درصد و خطر مرگ را ۴۰ تا ۶۰ درصد در حوادث رانندگي كاهش مي‌دهد، با اشاره به اين كه بعضي از رانندگان تصور مي‌كنند كه كمربند ايمني براي جاده‌هاي خارج از شهر است، به ايسنا گفت: اين تصور اشتباه است چرا كه حوادث رانندگي در جاده‌ها از شدت بيشتري برخوردارند، اما در عوض بيشتر تصادفات در شهرها روي مي‌دهد. عده‌اي ديگر هم تنها زماني كه مي‌خواهند مسافتي طولاني رانندگي كنند از كمربند ايمني استفاده مي‌كنند در صورتي كه بايد بدانند خطر حتي در مسيرهاي كوتاه هم در كمين است.

وي اظهار اميدواري كرد كه با همكاري خوب مردم شاهد نهادينه شدن فرهنگ استفاده از كمربند ايمني در كشور باشيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.224 seconds.